A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) hétfőn kezdődött divatbemutatókkal, kerekasztal-beszélgetésekkel, műhelymunkákkal és stúdiólátogatásokkal, valamint a Fashion Hub programmal, szeptember 1-ig a fővárosban.

A BCEFW keretében a helyi és regionális márkák legújabb SS25 kollekcióit mutatják be az 1. kerület Millenáris G épületében, augusztus 31-től szeptember 1-ig. Az eseményen 24 tervező munkáját mutatják be Szerbiából, Marokkóból, Szlovéniából, Lengyelországból, Szlovákiából, Bosznia-Hercegovinából és Ukrajnából, többek között. A kifutón szerepelnek majd ismert helyi márkák kollekciói, valamint kifutó-bemutatók és BCEFW Showcase prezentációk fiatal tehetségekkel a New Generation és Young Talents kategóriákban.

A hétvégi programot saját szervezésű bemutatók és prezentációk gazdagítják, melyeken részt vesznek nagy helyi márkák és nemzetközileg elismert tervezők.

A Magyar Divat és Design Ügynökség közleménye szerint a BCEFW egyik legfontosabb célkitűzése az, hogy hidat képezzen az nemzetközi divatszíntér és ennek érdekében regionális együttműködéseket hoz létre a szezon során. Hosszabb távon ezek a jövőorientált szakmai együttműködések csereprogramokhoz vezethetnek a Közép-Európában található divatesemények és intézményekkel. Megállapodások keretében a Szlovák Divattanáccsal, a Ljubljana Fashion Weekkal és a Belgrade Fashion Weekkel márkákat mutatnak be a régióból kollektív bemutatókon.

A 2025-ös tavaszi-nyári szezonban a BCEFW legújabb kategóriája, a Conscious by BCEFW is debütál, négy nemzeti és egy regionális tervezővel: a Catwalk kategóriából Nanushka és BORBALA, a BCEFW Showcase kategóriából Marko Feher, míg Slang Slang és Printa fognak képviselve lenni a tudatos gyakorlatokat ösztönző szekcióban.

Az idei budapesti eseményen részt vesznek az nemzetközi divatszíntér képviselői is:

az ELLE Lengyelország, az ELLE Ukrajna szerkesztői, újságírók a Vogue Olaszország-ból és a Vogue Adria-ból, valamint az 10 Magazine USA is jelen lesznek.

Az nemzetközi influenszerek is részt vesznek a hétvégi eseményeken, Gili Biegun és Shay Zanco érkeznek először. Ismert utcai stílusú fotósok is a közönség részét képezik, Despi Naka és Patrick “Pat” Domingo csatlakoznak a Fashion Hub-hoz néhány Divathét eseményre. Az nemzetközi véleményvezérek mellett számos szakember, showroom és többmárkás üzlet tulajdonosa is ellátogat a BCEFW-re.

A Fashion Hub bemutatja a divat és kreatív ipar legújabb trendjeit és kérdéseit, hangsúlyt fektetve a digitális tervezésre, divatfotózásra, sminkelési technikákra és nemzetközi karrierlehetőségekre egy informális, élvezetes és érdekes módon minden korosztály számára.

Több mint 35 színes mellékes esemény sorozata kerül megrendezésre a BCEFW alatt különböző budapesti helyszíneken, beleértve kerekasztal-beszélgetéseket, műhelymunkákat és stúdiólátogatásokat.

A legtöbb mellékes esemény és Fashion Hub program ingyenes, de néhány esemény regisztrációhoz és részvételi díjhoz kötött, a részletek elérhetők a BCEFW weboldalán.

Jakab Zsófia, a kreatív ipar fejlesztéséért és szektoriális együttműködésért felelős miniszterelnöki biztos és a BCEFW vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy a BCEFW „arról bátorítja partnereit és márkáit, hogy idén tudatosabb gyakorlatokat vezessenek be, és ennek részeként két új kezdeményezés indult: a BCEFW tudatos, amely a tervezők között népszerűsíti a fenntarthatóbb gyakorlatokat, valamint a MOHU MOL hulladékkezelés és a Millenáris, amely fontos üzenetet küld a közönségnek az környezettudatosságról.”

Kapcsolódó cikk

A 1840-es évek divatja és kultúrája új budapesti kiállításon

A 1840-es évek divatja és kultúrája új budapesti kiállításon

A magyar reformkor egy gazdasági, társadalmi és kulturális megújulás időszaka volt, a divatot is a kultúra részének tekintették.Tovább olvasás

Forrás: MTI; Kiemelt kép: Facebook/Budapest Central European Fashion Week



Source link

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük